onsdag 6 januari 2010

Skön slappdag

Segaste och skönaste dagen på länge faktiskt. Vaknade lite efter 12 och sprang upp och satte på datan. Skulle ju prata med käraste syster som jag lovade igår/inatt. Men nej. Hon trodde att jag hade glömt av henne, utloggad såg det ut som hon var. Men så var det inte, hon satt och åt frukost med sin man :)

Vi har pratat sen vid 12 nu och gör det fortfarande. Jag är ensam hemma här i tråkiga, snöiga Kungsbacka. Och syster sitter hemma ensam i greenville/South Carolina. Så ja, snicke snacka är det minsta man kan göra. Och det är otroligt skönt. Skönt att få prata av sej ibland!
Men vi har inte prata helatiden, jag har badat och lagat god mat undertiden. Jag wockade Tofu, tomater, mini-majs och paprika. Sedan lite salt och peppar på det, wiips så slank det ner i min mage. Där ligger det fint just nu.

Snart ska jag och grannen min som bor ovanpå kila ner till simhallen och ta några varv. Ska bli skönt. Förhoppningsvis blir jag skit trött av det och somnar i bra tid i natt. Min dygnsrytm har ju vart helt cp på det senaste.

För övrigt mår jag fint, träffade Jonas en sväng på tåget igår, alltid skönt att prata med någon. Träffade Milen och flickor och kollade på Inglourius basterds. Fy attans vad fin, ledsam och bra den var. Den bör ni se.
Snön har vräkt ner hela natten och det ligger ca 15 - 20cm snö på vårt balkongräcke. Sjukt! Snöplogarna kör omkring som galningar och jag sitter inne och myser en stund till innan det är dags att kila ner och simma. Imon börjar ju skolan med, suck. Lov är otroligt skönt, men lite skönt ska det ändå bli med rutiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Musik, vänner, kläder och vardagen. Finns inte mycket mer och säga nu...