måndag 18 januari 2010

En hemsk olycka för idag

Dagen började helt bra. Jag var ut vilad och go när jag kom till skolan imorse, David och jag spelade stjärnfallet på gitarren och skrattade gött.
Men efter det, sång lektion och jag började bli trött idag. Varför?! Jag åt i bamba med Kerstin, trevligt. Längesedan. Sedan var det matte och svenska. Under halva svenskan kilade jag och Frida och stack till sista skolan för att sjunga och prata lite om fässberg, mycket flams från min sida, fick änna bita ihop. Men det gick fint. Tog 19 bussen hem, cp chaffis. En äldre man gick av en hållplats innan mej. Gubben kom knappt av bussen innan chaffisen stängde dörren. Samma sak hände mej när jag skulle gå av. Kom precis ut, jag kom ut. Men jag fick lixom skynda mej så att gitarren inte skulle klämmas i dörrarna.
Jag blev sur. Och var redan trött.

Kom till tåget, åkte och allt var som vanligt. När vi var i Lindome så bad tågvärdarna oss som skulle till Kungsbacka att gå av. Det hade tydligen vart en olycka i Kungsbacka. Vi kilade av, vi var ett helt jävla gäng. Flera tåg kom och fler och fler människor. Arga, irriterade och hemska människor. En olycka är en olycka. Olycka låter inte bra i mina öron. Självklart blev jag lite trött på läget men det tog jag. En, två, tre extrabussar kom. Jag kom med den fjärde bussen. Hamnade brevid en snäll kvinna. Vi pratade lite, och kom fram till att någon hade blivit på körd av tåget i kungsbacka. Bussen rullade in i kungsbacka och jag tänkte att det hade hänt längre bort, skulle kila under spåren och vad ser jag då? Av spärrat, poliser och en massa folk. Trodde att folk gick dit för att gå hem bara. Men icke sa nicke. Hörde en massa saker från folk som stod där.
Någon sa att någon hade sätt en fot slängas upp.
Någon annan sa att tågchaffisen som körde tåget inte ens hade tutat eller bromsat.

Ja, vad vet jag? Jag gick sakta mej säkert förbi. Såg inget men fick lite små panik etersom jag visste att en död människa i stort sätt var några meter ifrån mej.
Gick hem och lagade mat. Jag blev nog lite chockad. Somnade en stund och vaknade för en stund sedan.
Usch för olyckor. Pappa och jag kollade på nätet och det stod att det var en "45-årig man som hade halkat vid spåret", eller något sådan. Usch vilken dag det blev då. Fast ännu hemskare är det väl för de nära och kära.

Det kan vara dagens drama. Fy, usch.

1 kommentar:

Om mig

Mitt foto
Musik, vänner, kläder och vardagen. Finns inte mycket mer och säga nu...