tisdag 13 april 2010

Man Must Dance!

Åh herre, Igår var dagen fin. Först träffade jag Natalie på bussen, fina du. Efter det såg jag Jesper. I skolan hade jag gitarr lektion med David. Han gör mej alltid lika glad. Efter det var det sång lektion, jazz musik för fulla muggar. Mina lungor fylldes av luft och jazz kom ut ur munnen. Det är super roligt! Positivt som bara den, jag blir riktigt glad för det.
Efter en härlig dag i skolan,(ja, faktiskt) så kilade jag och Hilding in till stan. Vi vandrade från Grönsakstorget till Järntorget. Vi satte oss vit fontänen och jag åt en glass. Åh så fint. Felicia kom förbi och vi tog vagnen till bengans.

Efter en stund så kom Frida och Hanna. Vi fick pluggat lite, ja inte super mycket. Men jag hade det trevligt i den härliga vår solen. När klockan började närma sej 19.00 drog jag och Hanna oss mot centralen. Hanna hoppade av vid Brunnsparken, vi kramades och hon kilade hem. Jag åkte till Centralen och tog tåget hem. Och för övrig så har dom super goa mackorBengans. Mozarella och Pesto, ack så fint.

Hemma kollade jag på Top Modell, åt lite och deklarerade. Pappa hjälpte mej såklart. Kommer få tillbaka liter över 500kr, inte illa det. Super fint och i samma vecka som vi slutar skolan. Kan nog inte bli så mycket bättre. Och förövrigt så har jag fått hem det "orange kuvertet". Pension står det på det, helt underbart. Är jag gammal nu med kan man tänka, men eftersom jag jobbar så går lite pengar till pensionen. Har i alla fall 5000kr. HAHA! Man borde fan pensionera sej nu och bara leva loppan, för på 5000kr kommer man ju långt. Höhö.

Men till det hela.
Idag, idag, idag. Är det inte en super fin dag?
Solen har skinit som bara den. Det känns nästan som Sommar, fast jag vet att det är vår. Våren är verkligen här nu. Nästan så man svettas, ja det är varmt. Synd bara att det blåser så, annars hade jag legat ute just nu och bara varit. Sånt är så fint.
Hade musik prov idag, inte alls kul. Gick åt skogen eftersom jag gjorde uppgiften helt tokigt och helt fel. Men jag försökte och lite fick jag gjort, men dock inte så mycket. Kommer ytterligare ett musik prov nästa vecka, det måste jag bara plugga på. Och på Fredag har jag psykologi prov, två inlämningar, eller inlämningar och inlämningar. Men två saker som ska vara klart. Och tydligen har vi historia läxa? Det har jag helt förträngt. Och jag måste lämna in en uppgift i psykologin och få gjort resten på mitt historia prov. Jag vill dö lite. Och här sitter jag och skriver. Fy för mej.

Men i alla fall... Natalie ringde och berättade att hon har fått körkort idag. HEJJA HEJJA. Och strax därpå ringer Felicia och säger att hon har fått jobb.
Och igår så fick Mikaela jobb.
Bästa flickor!

Och nu så sms:ade Natalie. En åktur strax, tjooho!
Så puss och hej, jag är lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Musik, vänner, kläder och vardagen. Finns inte mycket mer och säga nu...