söndag 22 november 2009

21 Lördag

Jag vaknade av att väckarklockan ringde, eller ja, rättare sagt mobilen. Kilade upp, gjorde mej iordning och åt frukost. Mammsen skjutsade mej till bussen, eftersom mammsen bor mitt ute i skogen och om man ska ta sej någonstans så går närmsta buss 6km iväg. Och den bussen går så sällan att man nästan vill spy på den. Ja, så kan det vara. I alla fall...

Ut till bussen kom jag och jag steg på när klockan var 10.19.
Lyssnade på musik in till borås. När bussen stannade väntade Madelene på mej, en vän från svenljunga. Jag vet inte vad det är med henne, men jag tycker om henne så fruktansvärt mycket. Vi ses ungefär 1 - 2 gånger om året, men det känns alltid så bra ändå. Finns alltid en massa att prata om. Ja, hon är underbar!
Vi kilade runt i en massa affärer på torget sedan gick vi till bakgården, ett mysigt café. Vi tjötade och jag drack te och åt blåbärspaj. Mycket fint. Efter någon timme kilade vi ner på torget igen och jag fick inhandlat en blus till min kära moder.

Vi vandrade mest omkring tills det var dags för madde att dra sej. Syster Jannike hämtade Madde och dom åkte iväg. Jag slängde iväg ett sms till min vän och började gå till café orkidè där hon satt. Jenni och även Towa. Känner Jenni sen i 4-5an, inte allt för mycket men ändå. Och Towa sen i 8an. Inte heller så mycket. Vi kollade runt på torget en stund med. Sedan skulle vi fika. Och vart hamnar vi om inte på samma fik som jag var på innan. Haha, fick testa en vit choklad och drack den, mumms så gott :)
Vid 5 tog jag bussen hem. Råkade på något sätt hoppa av förtidigt. HAHA det gjorde min dag, men det var så mörkt ute att jag inte fattade vart jag var. Mammas man kom i alla fall för att hämta mej, efter som vi bor mitt ute i skogen som sagt.

Madelene / Jenni
Towa / Jag

Kom hem och käkade lite, gäster hemma den dagen med. Mammas kusin med hennes respektive. Kvällen gick och jag somnade i soffan framför transformers. Vaknade till och gjorde mej iordning för att sova. BUMS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Musik, vänner, kläder och vardagen. Finns inte mycket mer och säga nu...