måndag 20 september 2010

Vara sjuk, sova och få kärlek?

Som sagt, försökte sova inatt. Sov knappt två timmar innan det var dags att gå upp.
Jag bara vägrade.
Stannade hemma och sov några fler timmar.
Pappa skulle ner till kungsmässan så jag följde med, han skulle hämta ut sina skor. Jag lämnade in mina skor, mina bruna och mina vita på lagning samtidigt och ska hämta ut dom nästa måndag.
Jag köpte sushi, mumma.
Kollat film med pappsen, han somnade. Jag somnade efter filmen.

Nu sitter jag och bara är,
mitt huvud känns som om det lever i någon slags dimma.
Min näsa rinner, helt galet.
Har i alla fall slutat hosta lika mycket som jag gjorde innan.

Annars så känner jag mej kluven.
Känner mej ensam,
vill ha kärlek.
Behöver kärlek
och
tycker det var längesedan det fanns kärlek.
för mej.

Jaja. Ska sova i natt, måste till skolan imorgon!

4 kommentarer:

  1. det finns kärlek för dig. det kan jag lova dig.

    SvaraRadera
  2. jo, så sant kan det vara.
    Men det känns inte så, och det visar sej inte på det sättet...
    Anonym, vem?

    SvaraRadera
  3. kärlek kan visa sig på alla möjliga vis, där man minst anar det.

    SvaraRadera
  4. Sant som ögat, men kärlek vore fin.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Musik, vänner, kläder och vardagen. Finns inte mycket mer och säga nu...