torsdag 21 oktober 2010

Underbara du

Mötte upp C på fjällgatan igårkväll. Gick i världens takt upp för berget, högst upp såklart. Hämtade hans grejer och tog bussen ner till centralen. Västtrafik är alltid ett under, det vet vi ju alla. Skärmarna funkade inte och så hade dom bytt spår. Vi skulle ha hunnit men fick i stället vänta en timme, mysigt värre, hehe.

Vi kom til tillslut och C kollade resa upp till Sthlm, där han nu ska bo. Duschade och gick oss la oss sent. Vaknade med den mysiga och åkte sedan in till stan för att vinka hejdå.
Drog med vagnen till järntorget, gick omkring i mina egna drömmar och in på myrorna. Flummade mest bara runt. Vagnen till Stigbergstorget, in på en annan mysig second hand. Inget att ha där heller. Helt enkelt inte på humör.
Kilade till Bengans, för där är det ju alltid så mysigt. Drack te, åt macka och pluggade religion. Frida kom och hämtade upp mej, vi vandrade hem till henne. Och här är jag nu. Sitter på var sin data och pluggar. Islam, prov imorgon. Te och mys även här. Kvinnan får mej nästan att gråta.
Tack gode gud för att det finns vackra och bra människor.
Människa, du är fin. Bäst, du förstår mej. Tack Frida.

Tillbaka till plugget

1 kommentar:

  1. du har fått det om bakfoten, DU är fin! så det så. gör mig glad trots vintermörkret utanför. massvis med kärlek i mängder <3

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Musik, vänner, kläder och vardagen. Finns inte mycket mer och säga nu...