tisdag 12 oktober 2010

Fredag 8, Lördag 9 Oktober

Vaknade hos Michaela, trött och inte alls go. Men jag hoppade upp på benen och fick dra upp Michaela ur sängen. Kilade ner till bussen och mot skolan. Väl i skolan så var det religion och något annat sedan drog jag hem. Köpte Pizza till mej och pappa och mumsade väl. Sten somnade i soffan och vaknade av att min far pussade mej på kinden och skulle iväg. Vaknade till och slet mej inte ur soffan på flera timmar. Tillslut kilade jag upp och gjorde mej iordning, sedan in till stan och träffade Felicia. Hos Felicia vankades det Idol, ost, vindruvor och honungsmelon. Fredagslyx! Vi drog sedan en runda ut, en kortis och sedan vandrade vi tillbaka hem.
Upp till paradiset, och somnade brak!

Vaknade hos Felicia och åt mysig frukost. Kilade mot pendeln för att åka hem, vara hemma en timme och sedan åka till jobbet. Men mina planer blev ändrade.
Tåget var inställt, tåget innan det och innan det hade tydligen med vart inställt på grund av en olycka, som dom så fint säger.
Hemskt, så hemsk. Det är ju något som har hänt då. En olycka är alltid en olycka. Fy, blev efterhängd av en kille med skitiga dreads som ville måla av mej i oljefärg. Som sa att jag var vacker, som skulle hem för att sova efter förfest, vart ute och efterkrök. Som stank sprit. Snäll och fin fick man sitta brevid honom på extrabussen som sattes in efter ett tag, som tog sjukt lång tid. Suck.
Väl i Kungsbacka så gick varken hans eller min buss på en 20-min. Då ville ha hålla om mej och nästan ligga i mitt knä. Usch, nejnej. Inget sådant inte. Fy usch. Kom i alla fall till jobbet i tid och fick sluta tidigt. Kilade då upp till min lillebror och hans Mor och resten av familjen då. Vid 20-tiden kom Felicia. Te och mys på balkongen, Skräckis med pappson. Jag somnade och vi gick sedan och la oss.

Du flicka, som är så snäll.
Du är underbar och jag kan inte förklara dej i ord.
Du förstår precis, och alltid.
Du skrämmer mej samtidigt som jag är så lugn och bekväm med dej.
Speciell, precis vad du är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Musik, vänner, kläder och vardagen. Finns inte mycket mer och säga nu...