onsdag 19 maj 2010

Värme, parkhäng och konsert

Satt precis på min balkong i min ensamhet med te i handen. Ibland behöver man vara själv och bara vara, få tänka på sitt egna sätt.
Men nu lägger jag va, det gör jag. Det har jag kommit fram till. Ibland gör man faktiskt fel själv, det vet jag och det gör vi alla.

Efter skolan idag så mötte jag upp Felicia, drog till frölundatorg där Felicia´s mammas man lämnade av skor till henne. (Gillar inte ordet låtsas pappa, eller plast pappa Usch!) Vi drog tillbaka in till stan och gjorde mysiga makor som vi sedan tog med oss till vasaparken. Där satt vi på en filt i solen med mackor och annanas på burk samt en gitarr. Det var fint. Och föresten, vart ifrån kom all sommar? helt plötsligt bara sådär. Sjukt men fint. Till och med cyklade ner till stationen i morse med fågelmåsarna som skrek över mej. Kändes nästan som om man var på väg till stranden, ack så fint.
I alla fall träffade vi Alex och Kerstin i vasaparken när solen försvann från vår underbara plats på gräset, vi flyttade oss och fann dom. En bra grej så att säga. Alex kilade iväg och vi drog senare oss mot hvidtfeldtska för att kolla på en vårkonsert. Fick upplysningen av att den var när jag tidigare under dagen sprang på Jonas... I alla fall, Hanna kom också och konserten var fin.

Tänkte att Jonas skulle ta tåget hem, så jag väntade in honom. Men han skulle åka med sin kära far. Jag fick åka med och kom hem, och satte mej på balkongen som sagt. och för övrigt så är det fortfarande varmt, och ja. Jag är imponerad av värmen. Men nu tar jag nog mej till soffan för att kolla på mitt inspelade program som fick tidigare idag. Drug rehab here I come.
Så godnatt alla fina människor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Musik, vänner, kläder och vardagen. Finns inte mycket mer och säga nu...