torsdag 10 juni 2010

Första dagen på sommarlovet

Upp tidigt och cyklade iväg i morgonen till Vårdcentralen.
Fick vänta över 40min, men så är det ju oftast. Tack gode gud för tidningar och Metro`n som låg på bordet framför mej.
Kom tillslut in i ett rum, en trevlig dam tog emot mej. Satte mej på bänken, och sjäkvklart kom sprutan fram.
Fruktan.
Usch, lite panik. Kollad över på andra sida, så jag skulle slippa se.
En, eller några tårar föll, ja så är det.
Siri och sjukhusmiljö och speciellt inte sprutor och blod går inte ihop.
Inte alls.

Bedövnings skit, men fint det att det finns.
Allt gick snabbt och jag cyklade hemåt. Stannade till på hemköp och köpte vitlöksbaguetter. Kom hem och startade ugnen, in med bröden och åt dom med ett leende Mycket gott det dära asså.
Sov en stund, pappa och lillebror kom hem. Lillebror hade precis haft skolavslutning.
Nu är vi alla här,
hela,
eller halva?
I alla fall min familj.
Fint det, sitter här på datan för att prata med syster. Men det verkar inte som om hon har vaknat, och kanske ska iväg till jobbet. Eller om det är senare?
Sitter i alla fall och väntar för att smida planer.
Sånt är kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Musik, vänner, kläder och vardagen. Finns inte mycket mer och säga nu...