torsdag 28 maj 2009

En skön dag

Idag så gick jag upp i tid men bestämde mej för att stanna hemma. Halsen var helt, död?
Nej men den gjorde ont som bara den, så jag drack en jävla massa tea och stack lite senare till skolan. Kom till skolan och där var en massa drama (blivande) ettor som gjorde intagningsprov. Satt och tjötade med dom. Å Josse, FESK, Faton, Hilding och Hjalmar såklart :)
Mysig mysigt, stack till bamba. Och i salladen fick vi melon, som gjorde mej glad. Mumma!

Efter en trevlig lång pratsrund med blivande drama ettor och alla andra drog jag in på min första och sista lektion för att göra Ku-Hi provet. Jag hoppas ju såklart på att det gick bra. Svarade på det mesta. Men jag har ju å andra sida gjort allt vad jag kan på dom andra 2 proven med fått IG. Så ja, hoppas kan man la gå göra i alla fall?

Efter skolan bar det va in till stan.
Det hände det hemska saker på bussen!

Vi, FESK å Hjalmar satt å snackade en massa, jo ja. Antar att man kan kalla det skitsnack. Pratade i alla fall om en person, vad vi tycker och tänkte. Hur mycket som förstörs pga den personen osv. Och vad säger Kvinnan som sitter berivd?

Jo, Ursäkta mej. Men jag är mamma till den person ni pratar om.

Och där satt vi, helt tysta i flera sekunder. Fan det högg i mej, fan vad vi hade pratat illa. Men allt var ju sant. Sedan tänkte jag. Detta kan fan inte hända.
Efter en stund bryter tystnaden. Kerstin som är en jävel på att prata säger: ÄR DU MAMMAN?

Kvinnan säger: Nej men det kunde lika gärna vara jag.

Visst så är det så, jag vet att det är illa att snacka en massa skit, men hon hoppade verkligen på oss. Sa dittan å dattan, jag blev sur å grinig på henne som inte fattade någonting.
Hon vet ju inte allt som har hänt och sånt.
HMM! Dumma kvinna!
I alla fall stack kvinnan av efter hon en stund hade blivit över trevlig. Frågat oss vilka intrument vi spelade och massa sånt, jag var sur!
BITTERFITTA!
I alla fall stack jag och Frida in till stan för att hitta något. Inte kan jag säga vad.
Hittade dock inget, så det får bli jackt efter nått imon.
Vi träffade Jimmie och Hanna.
Hanna stack iväg för hon skulle ta hand om sina "barn". Jag, Frida och Jimmie fikade på vasa, det började hagla å ha sej. Men där satt vi med filtar runt oss och över huvudet. Så det var lugnt.
Efter det, Millie`s. Hjalmar & Hilding spelade. Mysigt!

Och nu. Nu är jag hemma.
Vissa har tyckt att jag såg ut som Lykke Li idag. Det vore ju galet. För hon e ju så nedrans snygg!
Men ja i alla fall. Det var lilla my knoppen alla syftade på.
Nu ska jag nana. För imon ska jag upp på svenska lektion, sedan bär det av in till stan för att dra till Anneläj`s stundent. På kvällen blir det även Miss li på liseberg :)
Nattinatti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Musik, vänner, kläder och vardagen. Finns inte mycket mer och säga nu...