tisdag 7 december 2010

Your own worst enemy

Sovit som en kratta i natt, måste sluta med detta.
Vaknade i alla fall brevid mysiga Felicia, vi åt frukost och kilade ut i det fina vinterlandet, genom häst hagen och ner till bussen. På bussen såg jag trevliga och bekanta ansikten. Vidare till skolan och gjorde två prov. Judendom/Kristendom gick bra, men så kändes det sist med. Men ändå fick jag göra om det idag, så hoppas verkligen på det bästa. Engelska boken var svårare, jag är verkligen sjukt dålig på engelska, engelska gramatiken och hur saker och ting stavas, fan.

Drog mej mot tåget och fick ropa efter en Kerstin som nästan bara gick förbi. Sprang efter och hon fick för sej att följa med mej till Röda korset här i Kungsbacka. Trevligt, trevligt. Träffade på Josephine och Lisa utanför med, fina tjejer det dära.
Tyvärr blev det ingen fika med käraste Maj, men det får bli en annan dag.
Har ätit och börjat röja lite lätt i mitt rum, det ser ut som ett bombnedslag. Verkligen. Värsta jag någonsin har vart med om. Jösses, måste som sagt ta tag i mej. Hittade i alla fall en fin kjol och en tröja/klänning som blev min idag på röda korset. Hela 35 rixdaler fick jag slänga ut, haha!

Mina ögon bara dör. Dom svider.
Trött på saker är förlångt borta för att nå,
för att ens se en skymt av.
...
Ibland vill jag bara åka bort,
sätta mej på ett tåg i en evighet och leva i dagdrömmarna.

Imorgon efter skolan kilar jag i alla fall till Alingsås, kanske kan dagdrömma lite påvägen dit, om det nu skulle hjälpa?, Nej så lätt är det inte, och kanske bara man säger så och menar lite mer med själva saken. Ska träffa Simon för en fika, eventuellt kila upp till min broder en svän och sedan träffa Amanda och Amanda för att se Lisa´s julkonsert. Fint. Ska bli en mysig eftermiddgag, precis vad jag behöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Musik, vänner, kläder och vardagen. Finns inte mycket mer och säga nu...